Het verhaal achter LEKKERDING


Wat eigenlijk begon als een wens/grappig idee is uitgegroeid tot mijn eigen likeur.


Al een aantal jaren leek het mij leuk om een eigen drankje te maken met de smaken die ik zelf het lekkerst vind en een likeur die bovendien nog niet bestaat. Zoals vele ideeën schoof ik ook deze steeds weg als niet uitvoerbaar. In maart 2017 zat ik bij een spreker die vol passie vertelde over hoe hij bereikt had waar hij nu was. Hij had geen uitgestippeld plan gehad maar deed gewoon wat hij leuk vond en speelde in op situaties die zich voordeden. Op dat moment dacht ik "ik ga het gewoon doen, al zijn het maar 100 flessen". Gewoon kijken of mijn plan uitvoerbaar is en na overleg en brainstormen met mijn man ben ik ermee aan de slag gegaan.


Mix van 2 ideeën

Voor een verjaardag of feest zoek ik geregeld een lekkere likeur om te geven, maar mis dan een leuke naam die toepasselijk is voor de gelegenheid. Na tientallen namen te hebben afgestreept heb ik uiteindelijk gekozen voor mijn eerste ingeving "LEKKERDING". Deze is op veel verschillende manieren te gebruiken; als compliment, grappig, gewaagd, plagend, etc. Daarbij heb ik gekozen voor een fles met een chique uitstraling, een fles die ik zelf zou kopen. Met de 5 leuke tekstlabels is er altijd wel één die past bij de gelegenheid en ontvanger van de fles. "

Als ik zelf met vriendinnen na het eten lekker een kop thee neem met een likeurtje, vind ik het jammer dat ik na 2 glaasjes eigenlijk meer dan genoeg alcohol heb gehad. Ik heb geen zin in een zwaar hoofd de volgende dag. Door de alcohol met de helft te verlagen t.o.v. de gebruikelijke likeuren kun je gezellig doorborrelen. Bij ons hoor je dan ook regelmatig "kom, doe mij nog eens zo'n lekkerding".

De smaak

Na een spannende periode van informeren in een voor mij onbekende wereld van dranken kwam ik terecht bij een producent die voor mij mijn eigen bedachte mix kon produceren. Thuis heb ik met allerlei ingrediënten en alcohol verschillende verhoudingen gemixt met als hoofdingrediënten honing, vanille en sinaasappel. Ik kreeg hiermee wel een richting maar uiteindelijk net niet de juiste smaak te pakken. Deze smaakrichting heb ik doorgegeven aan mijn producent die deze fantastische mix heeft gemaakt Het exacte recept is natuurlijk geheim.

Uitstraling

De uitstraling vind ik erg belangrijk, chique maar wel met een grapje erin verwerkt. Dat is naar mijn mening goed gelukt. Het subtiele glanzende patroon geeft de fles een fantastische uitstraling in combinatie met de kleur van de likeur. Ook het achteretiket vind ik zelf erg leuk met de unieke maatstreepjes. Het leukste vind ik dat die laatste 2 teksten door onze dochter zijn bedacht (trots!).

- Deel & Geniet

- Smaakt naar meer

- Al tijd voor een nieuwe fles?

- NU halen!          

Het idee voor de kaartjes was er direct, de teksten waren gauw bedacht. Ik vind het belangrijk om een toegevoegde waarde te geven om het de klant makkelijker te maken een boodschap over te brengen. Inmiddels hebben we 5 verschillende teksten. Ook de posters en flyers hadden we al klaar voordat de eerste fles binnen was. Slijters en cafés zijn erg enthousiast over deze promotiematerialen.

Succes

Het aantal van 100 flessen bleek te kostbaar en eigenlijk niet uitvoerbaar, dus overschakelen naar 1000 flessen. De verkooptermijn stelden we op 1 á 2 jaar. Na lancering van LEKKERDING eind augustus op Facebook was de eerste batch binnen een week uitverkocht! Een overdonderend succes. Dan is de keuze om ermee door te gaan niet zo moeilijk en dus zijn we nu officieel op de markt met LEKKERDING. De naam doet het erg goed, maar zeker de smaak slaat bij een breed publiek aan. Het wordt veel gekocht om thuis te drinken en om weg te geven als cadeau. In de kroeg is het natuurlijk erg leuk om aan de bar te bestellen. Er worden mooie desserts mee gemaakt en het staat inmiddels op de dessertkaart bij een aantal restaurants, maar ook wordt het als digestief geschonken bij een kop koffie/thee. We hebben zelfs onze eigen LEKKERDING bonbons en LEKKERDING schepijs, hoe leuk is dat!


PITTIG LEKKERDING

Door het succes van LEKKERDING hebben wij in april 2018 nieuwe versie uitgebracht: PITTIG LEKKERDING. De vertrouwde smaak van LEKKERDING, maar dan met 25% alcohol, kortom een PITTIG LEKKERDING! Ook deze versie wordt enorm goed ontvangen en daar zijn we best trots op. Wil je een middag of avond lang hetzelfde drankje drinken dan neem je LEKKERDING. Heb je zin in 1 of 2 likeurtjes, dan is PITTIG LEKKERDING heerlijk. Zeker als je een likeur liefhebber bent moet je deze geproefd hebben. Zowel LEKKERDING als PITTIG LEKKERDING zijn uitermate geschikt om mee te mixen. Bijvoorbeeld met Cola, Prosecco, Tonic, Ginger Ale, Whiskey, rum, etc.


Eau de Parfum

LEKKERDING is een beleving, een sfeer waarin je dit cadeau geeft of drinkt, liefst in goed gezelschap. Geur is ook een beleving. Het leek me dan ook fantastisch om ook een parfum uit te brengen. Opnieuw een zoektocht en na veel speuren en bellen zijn we bij een kwalitatief hoogwaardige producent terecht gekomen. Exclusief voor Liqueurs & Gifts is deze Eau de Parfum gemaakt. Na meerdere geursessies hebben we gekozen voor deze heerlijke geur. Eén van de eisen was dat de geur lang blijft zitten en niet zomaar vervliegt en dat er voldoende in een flacon zit. LEKKERDING Eau de Parfum bevat 50 ml. en blijft de hele dag heerlijk ruiken. We zijn erg trots op het resultaat. Het parfum is een warme, elegante en sexy geur voor de krachtige zelfstandige vrouw die van ieder moment intens wil genieten. Deze geur benadrukt haar vrouwelijke eigenschappen en maakt haar onweerstaanbaar aantrekkelijk.

Je kunt het parfum bestellen via deze website en inmiddels ook via diverse winkels, zie onze pagina verkooppunten parfum. Voor meer informatie over het parfum: klik hier


LEKKERDING, onweerstaanbaar lekker!!!


Anja Verberne